niedziela, 2 lutego 2020

✋Uniwersum - ważne info! 👈



Witam, witam! ~
Za niedługo pojawią się tu dalsze wpisy/rozdziały. Nim jednak to nastąpi, chciałabym byście poświęcili mi szczyptę uwagi. Muszę Was przed czymś ostrzec:
  • Blog ten jest kontynuacją tego: https://deidaramemorials.wordpress.com/. Dlaczego kontunuacja? A, no wyjaśnienia są właśnie pod tym adresem. 
  • Blog zawiera treści dla dorosłych. Jeśli jesteś wrażliwa/y na takie wątki, a już szczególnie na homoseksualizm to dla własnego dobra opuść to miejsce.
  • Wiele rzeczy zmieniłam na potrzebę tego ff. Oto one:



UNIWERSUM FF – zmiany i modyfikacje (zaglądaj tu co jakiś czas) :
+ Technologia/współczesność – Nie trudno zauważyć że w ff były różne sprzęty elektroniczne i ogólnie współczesne, nie pasujące do Naruto, a z których korzystali/korzystają „moi” bohaterowie. Były/są to m.in. mp3, telefony, ekspresy do kawy, komputery… oraz pociągi i samochody. Śpieszę z wyjaśnieniami: otóż, w tym świecie, nie każdy to ma lub będzie je miał. Akatsuki, jak zauważyliście, korzystają z większości tych dóbr, oraz je mają. Wyjątkiem są wspomniane wcześniej samochody, a i komputery też nie były szczególnie często. Dlaczego tak się działo, tj. czemu mogli korzystać z większości rzeczy? Po pierwsze – stać ich. Czemu zatem nie mają samochodów? Bo nie potrzebują ^^
Takie rzeczy jak samochody czy pociągi są/będą występować tylko w wielkich krajach uniwersum Naruto, ale też nie we wszystkich (trudno wyobrazić sobie, by mieszkańcy Piasku popylali samochodami przez pustynię). W mniejszych krajach, typu np. Deszcz, Dźwięk – no nie ma tego, tu najczęstszym pojazdem, którym poruszają się ludzie są rowery lub riksze.
Podsumowując: pociągi są w większości wielkich krajów, a na samochody nie każdy będzie mógł sobie pozwolić. Jeśli ktoś je posiada bądź posiadał, to jest baaardzo bogaty :D
+ Sprawa dotycząca ninjowej oświaty – Tak, prócz Akademii Ninja są licea, podstawówki i tak dalej. Pamiętajmy, że nie każdy zostaje ninja, a cywile też chyba muszą się kształcić, prawda (W Naruto nikt o tym nie wspomniał, a przydałoby się goddammit!)? xD U mnie AN zawiera taką… Rozszerzoną podstawówkę. Czyli podstawówkę + gimnazjum. Nie ma obowiązku dalej się uczyć w liceum/technikum etc. , można od razu pracować jako ninja (jak to źle brzmi xD) , no chyba, że naprawdę chcesz się edukować… Bądź zostałeś do tego zmuszony, jak Deidara przez matkę ^^”””
Studia? Prosz bardzo, są, ale po zdanej maturze! xD
+ Rok/ czas akcji  – moje modyfikacje – Nigdy nie sprecyzowano dokładnie, w jakich czasach dzieje się akcja Naruto… Przynajmniej ja nic takiego nie wyłapałam. Dlatego, że mnie to męczy, to też trochę się porządzę. Łączyć się to też będzie z punktem o technologii, dlaczego w ogóle tu istnieje. Otóż…
Wymyśliłam (rok temu), że poniekąd świat Naruto w tym FF będzie miał coś wspólnego z naszym. W sensie, że ff o Deiu to przyszłość, a my, dla nich, żyjemy w „przeszłości” :D Takie czasy postapokaliptyczne.
Historia ich świata polega na tym, że nasz świat skończył się w 2018 roku (wtedy wpadłam na to, co teraz opisuję), na wskutek bomby atomowej. Te wszystkie techniki, ogoniaste i chakra, jaka płynie w naszych shinobi to skutek wiecznego napromieniowania. Zaś sama ludzkość staje na nogi w pełni jakoś w pełni po pięciuset latach. Po 2018 zaczął się nowy kalendarz. Ludzie zaczęli liczyć od nowa. Przy każdym roku dodają również skrót: l.a.t.e co ma oznaczać – long afther that era (daleko po tamtej erze, tamtej - czyli naszych czasach). I tu wspomnę jeszcze o tej nieszczęsnej technologii – ludzie w ff mają te wszystkie sprzęty, ponieważ wiele projektów urządzeń zdążyło się zachować.
Fan-fiction rozpoczyna się w roku 696 l.a.t.e, Dei ma wówczas szesnaście lat (ale od jakichś dwóch notek, tj, okresu gdy ma 18 lat, jest rok 699 l.a.t.e – czyli pełnoprawnie zaczynają się wydarzenia z shippudena). Tu rozpiszę rok urodzenia wraz z dniem i miesiącem do każdego członka Akatsuki. Robię to już głównie dla siebie, ale może i Wam się przyda:
Deidara – 05.05.681r. l.a.t.e
Hidan – 02.04.679r. l.a.t.e
Itachi – 09.06.679r. l.a.t.e
Kakuzu – 15.08.609r. l.a.t.e
Kisame – 18.03.668r. l.a.t.e
Konan – 10.02.669r. l.a.t.e
Pain – 19.09.669r. l.a.t.e
Sasori – 08.11.669r. l.a.t.e
Sun Yang - 03.08.681r. l.a.t.e
Tobitajemnica xD
Zetsuteż tajemnica xDD
Właśnie dotarło do mnie, że w prawie każdym roku jest dziewiątka (prócz Kisame i ostatnich panów, ich wieku nie można zdradzić) xD I nie, nie zrobiłam tego celowo xD Takie są obliczenia, po prostu xD A ponieważ nasze czasy już dawno minęły, ludzie na nowo zaczęli nazywać np. rok swojego urodzenia „latami siedemdziesiątymi/osiemdziesiątymi” itp. Itd (oczywiście latami roku sześćsetnego). Więc jeśli o takowych wspomnę w notkach, to bierzcie poprawkę :D
Szerzej o historii świata (tzn. więcej faktów) tego ff napiszę dokładniej w dalszych notkach, by Was teraz nie zanudzać).
+ Zmiany/modyfikacje charakterów postaci - Taakk... Tu wiem że niektórzy mogą mieć problem. Pewnie zauważyliście, że niektóre postaci są bardziej brutalne lub łagodne. No cóż... To po prostu moja wizja. Lub pierwsze wrażenie, jakie wywarły na mnie niektóre postaci. Przykładowo - Itaś jest u mnie wredną mendą nie bez powodu. To między innymi przez emocje, jakie we mnie nastąpiły gdy pierwszy raz zetknęłam się z tą postacią: "brutalny, bezlitosny, o nic nie dba" i taki też on jest w moim opowiadaniu. Oryginalny też mi się podoba, ale nie tak bardzo jak odebrałam go za pierwszym razem... Choć możliwe, że w przyszłości go ugłaskam. Kto wie ^^
Zaś jeśli chodzi o pozostałych... Wiem, że wiele charakterów postaci złagodziłam i bardziej "ucywilizowałam". Dlaczego? A no dlatego iż nie do końca kupuję, by ktoś nawet najbardziej zły nie miał jakiegoś swojego sumienia czy pozytywnych wartości. Po za tym, każdy jest jaki jest z jakiegoś powodu. Że ma to większy sens niż to jak pan Kishimoto przedstawił niektóre tzw. czarne charaktery, czyli: "ja lubić mordować, dlatego ty musieć zginąć" ,"ja cię nie słuchać bo tak", "my robić dzieci bo ja tak chcieć, ty milczeć"...I żeby było jasne, ten ostatni przykład był dla jaj, żadnych gwałtów w Naruto nie było ^^""" Chciałam tylko zobrazować jakie tępe strzały tam nie raz występują. I dziwnym trafem, ta przypadłość tępej strzały najczęściej trafia się tym "złym". Mam nadzieję, że zrozumieliście xD
I tym akcentem kończę. Wpis będzie pewnie co jakiś czas uzupełniany (jak coś sobie przypomnę), więc zachęcam do regularnego zaglądania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz